27 Ağustos 2008 Çarşamba

Agustos ve Olu Sehir Roma

Blogumuzun ana temasina yani Roma'ya geri donecek olursak:)
Agustos ayinda Roma'da yasanan traji-komik durumlari ozetlemekle baslayayim.
Butun arkadaslarima hep Agustos'ta Roma'ya gelinmez sakin aklinizdan bile gecirmayin diyorum. Dusuk sezonu Agustos olan kac sehir vardir arastirip bulmak lazim..
Gecen sene dogumgunumden baslayarak bu sene devam eden acikli durumlari genel olarak inceleyelim...
Gecen sene Roma'da ki ilk Agustos ayinda hem sicaklardan bayilip hem Alberto'nun teklifini hazirliyorduk. Klima alamadik cunku Roma'da klimayi takacak yada eve kadar getirecek adamlarin hepsi tatildeydi.. En kisa teslim zamani yaz sonuydu..
Dogum gunumde ise gidecek restoran bulamadik cunku tanidigimiz bildigimiz butun restoranlarin kapisinda tatildeyiz eylulde acacagiz yaziyordu.. Sonunda ne yaptik, acik buldugumuz ilk bara girip butun gece icip karpuz yedik.
Bu arada ben araba kullanma ozurlu oldugum icin ise hala otobus ve tramvay kullanarak gidiyordum. (hala ayni sekilde devam..) Agustos ayinda Roma'da sadece restoranlar izne gitmiyor, otobus soforleri de izne gittiginden otobus seferleri de nerdeyse yariya iniyor. Dolayisiyla ise gitmek icin evden 1,5 saat once cikmak gerekiyor. Istanbul icin serviste uyuyarak gecirilen bu vakit fazla yurek sizlatmasa da Roma'da gunes altinda otobus beklerken gecirilen vakit cehennem civarlarinda gezmeyi andiriyor.
Bu sene ki maceralarimiz ise gecen seneden beter.. Ama klimamiz var..
Burasi oyle bir yer ki bazen Avrupa'da bir sehirde miyim yoksa kimsenin el uzatmadigi gelismislikten uzak bir koyde mi yasiyorum bilemiyorum.
Burda yilin her zamani Metrolar aciklama yapilmaksizin yarim saatte bir gelebilir, Metro B icinde klimasiz 40 derece sicakta yolculuk edilebilir, otobusler vaktinden once kalkabilir ama asla vaktinde gelmez, otobuslerinde icinde soforun yaptigi ralli sebebiyle yasli ve engelliler yere dusebilir, sofor laf soylenince sinirlenebilir.. Bunlarin hepsi normaldir..
Agustos ayinda ozellikle nerdeyse tum restoranlar, sinemalar, kuaforler, guzellik merkezleri, eczaneler, spor merkezleri, aliveris merkezlerindeki bazi dukkanlar, kitapcilar, pastaneler bir ay boyunca kapali kalabilir.
Sehir bombos, sokaklar bombos.. Sadece turistik yerlerde turistler.. Acikcasi denemedim ama muzeleri kapatiyor olamazlar herhalde... Kapatsalar da aslinda Roma'da acik alanda yuruyerek gezilecek o kadar cok yer var ki sanirim turistler hic bir sekilde hayal kirikligina ugramazlar.. Olsa olsa dukkanlarin neden cogunun kapali olduguna anlam veremezler..
Italyanlar Roma'nin bu sessiz durumuna alismis, ben alisamiyorum.. Agustos bitsin artik tahammul edemiyorum

1 yorum:

AycA dedi ki...

italyanlarla çalışıp agustos ayında 1 ay tatil yapan ben o zamanlar bu durumdan çok memnundum:)) onlar tatile biz tatile.. :)